Sonica

Hejsan !
Träffade Anki idag, hon äger en häst som jag red lite när jag bodde ute i hjortsberga samtidigt som jag red Rölla i Ingelsta.
Hon söker fodervärd till Sonica nu och jag erbjöd mig att ha henne om det inte blir något med Julian R..
Sonica är verkligen en jättetrevlig och fin häst, men oturligt nog är hon triangelmärkt..
Och för er som inte vet vad det innebär så innebär det att hästen har haft en skada som gör att de inte får tävla och då fryser/bränner de in en triangel på hästens lår så man ser det och kommer man då med en triangelmärkt häst till en tävling så får man inte starta för har hästen en gång blivit triangelmärkt så är den det.
Man bör också veta att om man triangelmärker sin häst så kan man aldrig mer A1 försäkra den !
Nu vet ni lite mer om det :-)
Jag bryr mig inte så jättemycket om Sonicas triangelmärkning jag har inte så stora krav men det är ju synd för man blir ju automatiskt väldigt mycket räddare på det viset att man tror att minsta lilla skadar hästen så man behandlar den som om den vore av tunnaste glas..
Men jag tycker som sagt om Sonica och skulle tycka det vore kul att ha henne några månader :-)
Ska försöka komma ner till Svedala och provrida Julian R snart så jag kan bestämma mig :-)
Vilket I-landsproblem jag har va ;-)
Tänkte i vilket fall som slänga upp lite bilder på Sonica som jag själv tagit, inte så bra bilder eftersom det är med en mobilkamera men whatever :-)
Min föredetta klasskompis provade Sonica lite när hon var med hem :-)
Sonica och hennes föl Sunlight, hon heter något mer än sunlight men kommer inte ihåg det ;-)
Riktigt fin liten föling det där, men nu är hon inte så liten längre D:
Emilia och Sonica igen ;-)
såhär ser en triangelmärkning ut !
// Emelie <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0