I remember love

Hejsan !
Tänkte bara skriva av mig lite.
För två år sen ungefär, när jag började på Ingelsta så hade jag en medryttarhäst, Rölla.
Hon var en kallblodig travare som var 14 om jag minns rätt.
När jag började rida henne var hon dräktig.
När jag var och provred henne så var hon långt ifrån lik de andra hästar jag varit medryttare på, hon var pigg och envis och sprang på energi hon egentligen inte hade..
Men jag fattade väldigt mycket tycke för den lilla nordsvensken och bestämde mig för att bli medryttare på henne.
Vi kom faktiskt bra överrens jag och Rölla.
Hon var pigg som attan och att skritta normalt fanns inte i hennes värld det var alltid trippande och taktande eller också småtravade hon hela tiden.
Även om hon var mycket starkare och hetare än de andra hästarna jag ridit så blev jag inte "rädd" utan jag fick mer självförtroende i min ridning.
Jag tror att tiden med Rölla hjälpte mig väldigt mycket just med att kunna rida lite hetare och piggare hästar, nu är jag inte rädd för att sätta mig på någon häst och jag ger oftast alla hästar en chans även om jag vet att de kan vara lite bockiga och så..
Saknar denna lilla hästen otroligt mycket och jag hoppas hon har det bra.
// Emelie <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0