Fick ännu ett mail

Hejsan !
Nu har jag fått ännu ett mejl från en som vill låna ut sin häst, i Vaggeryd (vart ligger det ?).
Det är ett 10 år gammalt varmblodssto som är 165 cm hög.
Hon verkar jättetrevlig men hon vill hyra ut på ett år och jag tror inte jag kommer kunna ha ett helt år :-/
Mormor vill ju inte ha en häst på vintern :-P
Jag får se om ägaren går med på att jag bara har hästen från Juni - Okt/ början av Nov.
Om hon går med på det så kanske jag åker och provrider henne om inte så får det vara !
Julian ska jag eventuellt också åka och provrida och hälsa på någon dag men han står i Svedala så vi får se :-)
Fick en lite rolig beskrivning om Julian R innan också Haha, han har tydligen lite fula ovanor, men de är roliga ovanor samtidigt, det är såna hästar jag tycker är roliga, man får kämpa lite ^^,
Han är snäll att rida med andra, piggare dock, och kan lätt få för sig att börja tävla, men han är snäll. Kan bli stark men inte omöjlig. En sak han gör ibland är att han stannar, rätt vad det är kan han stanna (när han skrittar, aldrig när han är i fart). Då kan du skänkla, smacka, piska, ropa, allt! Han står stilla..
Men han funkar som så att han driver med dig om du inte visar att det inte är tillåtet. Han måste ha någon som uppfostrar honom, han behöver gå regelbundet för att hållas stimulerad.

Erkänn det låter jättekul ? :-D
// Emelie <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0