Duke

Hejsan !
Tänkte skriva om ännu ett erbjudande jag fick, som rörde mig djupt, inte för min del men jag kände sån sympati och ville inget annat än att hjälpa men det kan jag inte :-(
Ägaren, Mrs Ghislain Brandy, ville låna ut hästen för en längre tid då hon fått diagnos på hjärncancer och ska gå i pension för behandling.
Vill så gärna hjälpa henne så hon slipper oroa sig för sin ponny, men tyvärr så ska jag ju inte ha hästen jag lånar i flera år utan bara en tid :-/
Duke verkar vara en sån fin och snäll ponny, vacker som hoppsan var han !
Så är det någon som vill och kan hjälpa kan väl kommentera med sin mail så ger jag er hennes mailadress :-/








// Emelie <3


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej Emelie. Vad är det för ras? hur hög är den? hur gammal? var står den? Kram Lina

2011-03-07 @ 20:05:46
Postat av: Emelie

Hej Lina !

Jag vet ingenting om den utom att den står i Barcelona redo att exporteras till någon som har ett hem att ge honom !

Kram Emelie

2011-03-07 @ 20:29:56
URL: http://theprancingpony.blogg.se/
Postat av: Lina

Okej men det är nog inget för mig.... tyvärr annars hade jag gärna gjort det. Kram Lina

2011-03-10 @ 21:01:36
Postat av: Johanna

hej.

Känner du henne som har denna ponny?

Hon har kontaktat mig genom en annons jag satt ut.

Men jag tycker det verkar lite märkligt.

Hör gärna av dig till mig!

2011-03-12 @ 17:08:55
Postat av: Hanna

Kan du berätta mer om vad ni sa i mejlen. Vem skulle betala frakten till Sverige? Vad var det för villkor? Har också fått mejl från henne och jag blir däremot lite misstänksam om det är ett nytt bedrägeriförsök. Hon målar upp en snyfthistoria och sen så slutar det med att man skickar pengar i förskott för frakten och sen är hon borta. Är det något sånt tror du?

2011-03-24 @ 18:02:31
Postat av: Hanna,Finland

Hej,

detta email fick jag efter par timmar jag svarat på hennes första mejl jag fick. Bilderna jag fick år inte samma som på denna sida och jag hade en annons var jag ville köpä en hingst max 2000euro.

De e nog synd om nån skickar pengar dit föratt jag kan säga att man blir bara utan pengar o utab häst

:(



hi,

this is Ghislain,

i am so happy reading from you, sorry i could not e-mail you earlier.

my head was aching, so i could not sit on a computer. I got back to

you in regards to Duke, my stallion for sale. I am so happy and i know

Duke will be going to a lovely home with you. Anyway to conclude the

arrangements, Duke will be good in both stall and field, Duke saddles

well and is sometimes shy of loud noises, Duke has a potential of a show

horse, Duke has done the first part of dressage training, Duke has been

loved by everyone whoever has rode him, Duke loads and trailers. well

that reminds me I am located in Barcelona ( Spain ). And i know you

can't come over here but anyway i can arrange for Duke to be transported

and delivered over to your home address. The delivery fee to your home

address or to any other Finish state is 1,400€ including the adoption fee,

you will have to pay the money directly to the company in charge of the

shipping and delivery of the horse to your home address. if that is okay,

i will be needing your full home address in this manner to proceed with the

delivery arrangements:



Your full names,

House address,

City, zip code.

Telephone numbers ( mobile )

Nearest airport



When i get this information, i will go over to the company in

charge of delivery of Duke for a delivery registration, when i am done

with the delivery registration, the company is going to contact you

via phone and/or e-mail with more information and payment directions,

you will only need to follow the instructions they give to you and make

the payment for the delivery and adoption fee of 1,400€ and Duke will

be delivered over to you. is that okay ? or what do you suggest? i will

appreciate you to get back to me as soon as possible so that i can

know what to do next. All i want is for you to promised me that you are

going to take care of Duke and that i am going to be having pictures of

you and duke.



thanks again

Ghislain

2011-03-25 @ 22:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0