This could be the first day of my life...

Hejsan alla läsare !
vad roligt att se att min statistik inte sänkts även om min uppdatering igår sög !
Jag tänkte lite snabbt berätta om dagen !
Först vaknade jag klockan 6 av väckarklockan, och eter en lång men härlig dag som igår är man vääldigt trött ;-P
Vi började med att morgonfodra och släppa ut hästarna och efter det så mockade vi och sopade m.m och vid klockan 10 så fikade vi och de va skithärligt att få sätta sig ;-)
efter det så vart jag och Rebecca tvugna att gå upp på loftet och slå ner snö från taket och det var högt :-S
Men kvasten räckte inte allt så vi vart tvugna att ta en skitlång pinne och slå ner det och inte nog med det så var vi tvugna att vara två stycken för att kunna hantera den fucking pinnen xD
Efter det så provade vi ut träns på Depa, Belina och Mirco och det var bara Belinas som inte satt okej så hon fick ta sitt gamla fast med ett längre bett !
Efter att vi testat tränsen på hästarna så Longerade Frederika Belina och vi kollade på och det såg skitfint ut, Belina kan bli en riktigt fin häst asså !
Vid 15.30 slutade jag egentligen men jag hjälpte Frederika att ta ut bommar till hennes lektion först :-)
Här kommer bilder från dagen :-)



Busen och en privathäst, Busen är med privathäst men han går som ridskolehäst och maskot, det förstår man verkligen för han är så jäääkla söt :'-) Busen är den lilla med rosa täcke om ni inte redan räknat ut det ;-)



Man ser ingen skillnad alls nej ? ;-)



Busen <3



Zigge :-)

Zigge och Zacke :-)



Zigge :-)

Lilla shettisen Nikita :-)



Jag tvättade bett i iskallt vatten, skitkul hörrni ;-) Jag kan säga att jag har aldrig uppskattat ett par vantar så mycket som idag ;-)



Nikita påväg in till stallet efter lunch :-)



Lite av Depa, Fritz och Labello som väntar på att få gå in och äta middag :-)



Labello :-)

Depa <3



Fritz :-)



Mirco :-)



Hästarna springer in till lunchen :-)

Wilton, en häst som ståri stallet precis bredvid Braås ponnyklubb och han skulle tydligen vara med på någon speciallektion så de hämtade honom därifrån :-) Minns Wilton från när jag var med Emelie när hon red :-)

Rebecca provar träns på Depa :-)

Rebecca provar träns på Mirco :-)



Summernight :-)

Belina innan longeringen :-)

Hoppas att ni tyckte det var ett bra/ intressant inlägg, ett sånt här kommer ni nämligen få en gång om dagen istället för många små :-)
Jag har suttit här 70 minuter för er skull nu så nu är det bäst att ni läser ;-) Släng gärna in en kommentar med :-)

// Emelie <3


Kommentarer
Postat av: Rebecca

yayyy jag är med på bild :D imorgon .. nej, på torsdag? :O och fredag så får vi ta massa bilder ;) du får även ta bilder på när jag rider min häst om jag får ner honom ;)

/ rebecca

2011-01-17 @ 20:34:20
Postat av: Emelie

Ja absolut, och du får ta bilder på mig med om du är där när jag ska rida med på lektion :-D eller om jag tar med Chesney på torsdag :-D

2011-01-18 @ 16:42:20
URL: http://theprancingpony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0