Look at my horse!

Jag tänkte i detta inlägget berätta om de två hästarna jag har just nu !
De jag har haft innan kommer kanske vid senare tillfälle men det ligger inte i min natur att blogga idag om det som var för ett år sen !

Vi börjar väl då ;-)

Zinta
kön: sto
Okänd Härstamming
höjd: 135 cm
född: 1984
Färg Mörkt Brun, Nästan svart
Ras: Arab/Russ/Shetlandsponny/connemara/Welsh
Tecken: fyra vita strumpor med hermelinfläckar, vita hår på nos, manke och länd, vitt fält under manen.

Zinta fick jag när jag var 8 år, i april har jag haft henne i 9 år och hon är den snällaste häst jag någonsin träffat på ! hon är lite ängslig när hon är ensam men gör aldrig några dumheter, när jag fick henne var hon en lite halv-loj ponny som njöt mer av mat än allt annat !
Nu ör hon en raket på fyra ben på 27 år och har inga tankar på att lägga av, hon njuter lika mkt av att bara skritta ut med mormor som att skena iväg med mig istället för att ta det lugnt, det hönder kontigt nog bara mig att hon busar, trots min storlek, jag har varit för stor för henne i 5 år men rider henne, dock bara skritt !
Det roligaste var en sommar jag tänkte att jag skulle skritta ut en runda barbacka, jag hann inte mer än upp förrän hon rusade i full karriär till en stor ek 10 minuters skrittväg bort, dit hann hon på 3 minuter(!) och väl där tvärvände hon och sprang hem igen, hur jag än försökte lugnade hon inte ner sig så för mig var det bara att hänga med och sitta kvar, väl hemma 3-4 minuter senare  kastade hon av mig fortare än ögat och allt detta för att den stackarn var kissenödig (!) hon gillar nämligen inte att göra sina behov ute ;-)









Chesney
Kön: valack
okänd härstamming
ras: welsh cob
höjd: 158 cm
född: 1995
färg: brun,svarta ben med en vit krona och svart man och svans
tecken:en vit krona

Chesney hyr jag från ett ridläger i kristianstad, Fenix Park
Chesney, eller Chessan som jag kallar honom är en herre som lever efter orden, simma lugnt !
han gör inte mer än han behöver, förutom ibland då han tar egna initiativ och busar lite.
chessan älskar mat och att bli ryktad och allra mest gilalr han en mysig skrittur ute i skogen.



 

// Emelie <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0