Världscup hoppningen !

Hejsan !
Jag tänkte skriva lite om mina favoriter i hoppningen på TV idag, vad jag tyckte om dem och lite så :-)



Peder Fredricson - H&M Arctic Aurora Borealis
Jag tyckte att han gjorde en jättefin runda i grundomgången men jag blev riktigt arg på honom i omhoppningen !
Han skulle på sin häst att hoppa tidigare, för er som såg det så tror jag att vi alla är överens om att det hade gått utmärkt att bara låta hästen sköta det själv !
Men nej ! Han skulle hoppa tidigare och det resulterar i att hästen störs och störtar genom hindret och går omkull med Peder som flyger och faceplantar rätt ner i sanden.
Jag tycker inte ett dugg synd om Peder, men hästen tycker jag det var fruktansvärt onödigt på !
Som tur väl är så klarade sig båda helskinnade och gick ut från banan som om ingetning hänt.

 



Luciana Diniz - Winningmood
Jag tycker att det såg jättetrevligt ut hela grundomgången och halva omhoppningen fram till att de rev ett hinder då kom de lite ur rytm och efter det rev de nästan ett helt hinder och Luciana tappar stigbygeln och hoppar sista hindret utan. Men grymt jobbat och bättre lycka nästa tävling säger jag !




Angelica Augustsson - Mic Mac du Tillard
Underbsart ekipage ! Jag finner faktiskt inga ord. Tillard är en typisk fuxmärr, tuff, har attityd och vill gärna välja sin egen väg. Men Angelica rider henne utmärkt !
De vann hela tävlingen så ett stort grattis till dem och även ett tack för att man slipper skämmas för Swe för en gångs skull :-D

 



Douglas Lindelöw - Talina
Riktigt bra i grundomgången, fina språng och en riktigt fin häst.
Tyvärr blev det ju lite fel i omhoppningen och det var väldigt synd !
Bättre lycka nästa gång !

 

Svante Johansson - Saint Amour
En fin runda till en början men tyvärr så skedde ett missförstånd mellan häst och ryttare och Saint Amour hoppar av alldeles på tok för tidigt och landar i hindret som är byggt som en mur och river ner hela alltet men som tur väl är så skadar sig hästen inte utan de kan fortsätta hela rundan men tyvärr blev det ju ingen omhoppning :-(
Bättre lycka nästa gång !

Vad tyckte ni? :-)  Vilka var era favoriter ?

// Emelie <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0