13. Varför får ridning mig att må bra ?

Svaret är enkelt !
Hästar är underbara djur !
Tänk själva känslan av att sitta på en häst med 500 kg muskler och känna känslan av kontroll när hästen gör det du ber om och tänk känslan när dessa alla kilon skjuter sig från marken när man hoppar, när hela hästen bockar och busar !
Tänk känslan av att känna hästen ta i när man låter den springa sitt allra fortaste på en skogsväg !
Ridning får mig att må bra för att det är något jag lärt mig, jag har aldrig haft naturbegåvning, visst jag har haft det i blodet och så men jag har tränat upp min balans m.m. till det den är idag.
Jag mår bra av ridning för att det ger mig en känsla av att vaa hel, utan hästar känner jag mig kluven..
Ridning är min passion, jag älskar hästar och kommer alltid att göra..
Jag mår bra för det ger mig en känsla av lugn, ridning är som terapi för mig nästan, jag måste tänka på min sits, mina händer och allt annat hela tiden, jag måste koncentrera mig och jag känner mig helt enkelt lycklig !

Därför får ridning mig att må bra !



// Emelie <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha kul att hoppning får dig att må bra då det är hoppning som sliter allra mest på hästens framben ;)

2011-02-13 @ 19:35:18
Postat av: Emelie

Hade du läst ordentligt så sa jag aldrig att hoppning var det enda som fick mig att mår bra, Jag skrev dock att jag gillar känslan av att hästen hoppar !

Har du inte läst inlägget ordentligt så kan du lägga ner för du är bara pinsam när du kommenterar anonymt !

2011-02-14 @ 08:29:07
URL: http://theprancingpony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0