dag 1 - presentera dig själv !

Hejsan !

Jag heter Emelie JL, kallas för Emme eller Hoppilidopp.

Jag pluggar IT på Johnbauer Gymnasiet i Växjö och på fritiden är det hästar som gäller !
Jag har just nu två egna hästar, En korsningsponny som heter Zinta, hon är 27 år och jag har haft henne sen jag var 8 år, alltså i 9 år !
Min andra häst, Chesney, hyr jag från Fenix Park i Skåne så han skall tillbaka i Juni..
Han är en Welsh Cob på 16 år.
Jag har också en sköthäst, Cefyr, han är ett halvblod efter Quite Easy, född 02.
Han är mycket trevlig att ha att göra med.

Jag är 17, fyller 18 i oktober.
Jag är en pigg och glad tjej som älskar att träffa nya människor och att alltid ha något att göra !
För er som undrar så har jag aldrig brytt mig om mode eller vad alla andra tycker man borde ha på sig, jag tar på mig det JAG trivs i och det JAG tycker är snyggt och gillar man det inte är det ju synd för en själv då ;)

Jag är inte rädd för att säga vad jag tycker vare sig det är någon jag känner eller inte, man ska kunna stå för det man säger, visst att man kan ångra att man sagt något, men man ska ändå stå för det..

Jag lever efter 3 saker:
- livet är inte de dagar som gått, livet är de dagar man minns !
- Fyll inte livet med dagar, fyll dagarna med liv !
- Hellre be om förlåtelse än tillstånd !

Jag brukar iof be om tillstånd ändå, men vill jag göra något gör jag det oftast ändå, på ett eller annat vis.
Något jag hatar är dubbelmoral, lögnare och falska och snokande människor.

Ta ett exempel, du har en dagbok, låset har gått sönder och den råkar ligga framme, läser du den? Eller låter du bli?
Jag skulle låta bli!
Jag har en stor känsla av vad som är rätt och fel..
Många har inte det men absolut inte alla !

Jag lider också av kraftig dödsångest, det är inte särskilt kul men jag bearbetar det sakta men säkert, i en grupp som heter CHILLED.

Det var lite om mig, har ni några fler frågor, så tveka inte, mejla eller kommentera frågan så svarar jag på den ^^


// Emelie <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0